Wednesday, August 11, 2010

Subhanallah.....

Assalamualaikum... mula2 sekali aku ucapkan Selamat mejalani ibadah puasa....

Semalam 11/08/2010 adalah hari pertama kita berpuasa..

aku nak story sikit ape yg jadi kat aku semalam.. aku ade buat keje part time kat satu kedai kasut ni...
nak pendek cite ade la customer arab ni beli kasut at the time dia nk byr. was the same time aku baru nk diajar gune kauter tu... korang tau ape yg jd... sebijik macam dlm surat khabar kita biasa baca dan biasa  dengar... P.U.K.A.U.. yes! that the thing... i be the victim!!!

Ya Allah.. Allah saja yg tau ape yg terjadi masa tu.. ssh nk cite.. semestinye ssh nk percaya... aku syukur sgt2... duit yg hilang cume rm122 ... tp aku bru je keje kat situ.. Ya Allah... dugaan bulan puasa...

( NI CITE KE-2)
Prosedur keje.. kalau shot... on the sport kene byr.. then aku g la bank... igt kwn aku dh msukkan duit dia pinjam hr tu... Ya Allah.. dia xmsukkan lgi... nak tau sape kwn aku tu? my ex.. yes! syamil.... aku pny la bengang ,,,,, aku call xnk jwb.. so aku bg la voice sms... aku ckp 'woi... dulu kecoh sgt nk byr... mcm sial la... ko nk aku carutkan ko ke?' pastu nk tau... dia bg balik voicesms... dia ckp 'haha... syukur aku ptus dgn ko... bru aku tau perangai sbnr ko... '' ...  Ya Allah.. aku yg terserlah ke ... dia yg t'serlah... ape ke bodoh la dia tu... aku la tgh panas ni.. then aku bagi mesej... 'Perangai ape? ko blh pk la nape aku ckp mcm ! pk sblm ckp.. it all back to u.. perangai sape yg t'serlah skunk ni? Ape2 je la.. aku mls nk gaduh2.. igt ape yg ko ckp td... & igt knp aku gune kate2 td.. i think u have the answer... i the one should be laugh... Remember.. dunia blh gelak2.. akhirat.. um.. pk2 la.. bt la ape yg ptt.. Nape nk cri musuh? come on be adult.. Uold enough.. nape nk pnjg2kan cite? come on la.. let it be simple...'.. dia xbls.... pastu nk balik keje.. aku cite kat akak aku... then. akak aku pun.. panas je.. dia bg msj lg... 'Ha.. apsal ko diam? pandai ko ckp aku.. klu aku bt kat ko.. ko mst ckp lbh teruk drpd aku... Perangai sape yg t'serlah ? ko ke aku? ko awl2 dh menipu aku... janji2... Sape slh skunk? ko ke aku? sape teruk skunk? ko ke aku? pk la... duit ma... duit.. duit pempuan ko tipu.. malu la.. lu pk la sendiri....



korang mesti pelik.. aku xde cite pun aku ade pinjamkan duit kat syamil tu kan... umm... aku pinjamkan dia bln 4.. skunk dh bln 8.. sape xangin.. minta duit xdpt2.. sengal je....


until this morning no respon from syamil 'PANDAI' tu... geramnye aku..... mcm2 laaa...

DAN PADA YANG DAH MEMBACA.. SEBARKAN LA KAT SEMUA ORANG SUPAYA BERHATI-HATI DENGAN ORANG ARAB OR MANE2 BANGSA ASING.. AMEND!!!!


TAKDIR2... indahnye takdir... Alhamdulillah...

sekian..... weehuu... ( =,= )''

No comments:

Post a Comment